:: Saya dan Kamu ::

Thursday, March 12, 2009

Assalamualaikum wth,


Saya menerima warkah itu dengan penuh kekesalan. Biarpun warkah itu menceritakan tiada khilaf yang saya lakukan kepada kamu. Tapi saya tahu saya telah khilaf. Saya tidak pernah mahu kamu merasa sedih dengan apa yang saya lakukan. Bagi saya, saya adalah kamu dan kamu adalah saya. Perasaan yang ada dalam hati kita ini adalah satu anugerah. Saya hargai anugerah ini dan saya tahu kamu juga hargai. Tidak ada istilah kecewa lagi dalam diri saya setelah saya merungkaikan segalanya. Sepenuh harapan saya harap tiada salah faham antara
kita.

Tiada apa yang perlu kamu jaga, kamu adalah kamu. Saya tidak mahu kerana peristiwa malam itu, akan ada rasa canggung dalam jiwa kita. Kamu yang dulu adalah kamu yang bertempat di hati saya. Kamu mengerti bukan? Saya tidak berniat untuk buat kamu rasa serba salah. Saya amat berkira-kira untuk memberitahu perasaan saya pada kamu. Sungguh, saya amat takut untuk memberitahu perasaan saya kepada kamu. Saya takut andai kamu salah anggap.

Cuma saya merasakan, adalah tidak jujur saya menipu kamu. Saya mencari masa yang amat sesuai untuk itu dan saya sebenarnya telah salah waktu dan tempat. Maafkan saya. Sedihnya saya selepas melihat kamu begitu. Saya terasa begitu bersalah. Terlalu bersalah. Walau saya menyatakan perasaan saya pada kamu yang sebenar dengan apa yang terjadi, saya hanya mahukan satu jalinan yang ikhlas, saya tidak mahu menipu. Saya mahukan diri saya bebas dari segala rasa tidak selesa. Sungguh itu keadaan sebenar yang berlaku ketika itu, tidak sedikit pun dalam hati ini menyimpan perasaan melainkan perasaan sayang menggunung tinggi buat kamu. Saya faham mengapa kamu berkata demikian kepada saya ketika itu dan saya seharusnya tidak begitu mengambil kira apa yang berlaku.

Sekali lagi, saya minta maaf dengan sangat. Apa yang telah berlaku adalah khilaf saya. Percayalah kamu tidak pernah salah di mata saya. Sungguh hati saya amat sakit setelah apa yang saya lakukan kepada kamu malam itu. Saya berasa amat bersalah, hingga saya benar-benar merasakan saya telah menyakiti hati orang yang saya sayangi. Tinggi harapan saya agar apa yang berlaku tidak akan merenggangkan jalinan yang kita bina ini. Berharap dengan sangat, hingga saat saya melihat kamu pergi hati saya masih penuh dengan rasa bersalah dan terkilan. Saya sentiasa mahu kamu tahu, saya sayangi kamu dengan sepenuh hati saya. InsyaALLAH.

Andai saya mampu memutar kembali masa, saya tidak akan benarkan air mata kamu tumpah. Air mata yang tumpah itu ibarat menghiris seluruh jiwa saya. Sungguh saya tidak mampu untuk menitiskan air mata tapi ketahuilah hati saya benar-benar menangis, sungguh tangisan itu menyebabkan luka itu bertambah pedih dan sakit. Tolonglah jangan menangis kerana diri saya.

Saya tidak mampu lagi untuk melihat kamu menangis kerana khilaf saya. Sungguh khilaf ini benar-benar mendera jiwa saya. Moga segala yang berlaku akan memberi ruang dan kesempatan untuk saya lebih mengenali kamu dan lebih menghargai jalinan yang terbina ini. Terima kasih untuk jalinan ini. Saya sayang ikatan ini dan tidak pernah mahu ia putus mahupun ‘longgar’ walau sedikit. Biarkan jalinan ini benar-benar bersimpul mati.



P/S : Selamat Hari Lahir ke-20
Nazira Alis. Moga sentiasa
Berada di bawa lembayung
Rahmat Ilahi. :)

15 comment:

Linda Abdullah said...

Aik siapa yang salah nih??hik.hik

Happy Birthday Nazira Alis..

ekramhakim~ said...

skali lagi nk nyibok sini..

Selamat Hari Tua Kak NAZIRA....

Lepas ni leh la daftar rumah orang tua-tua sekali ngan tuan blog ni..

lalala..:-"

ucapan ikhlas ini dibawa khas kepada anda oleh ORANG MUDA~

Anonymous said...

Kak Linda,

trime kaseh buat akak yg jauh dimate dekat dihati..
ehee..

ehem2~

kepada ADEK EKRAMHAKIM..

mude sampai bile kan kekal..
tua tak semestinye kerepot dulu..

wat pe nak daftar umah org tua?orang mude kan ade nak jage..
time ni la nak pilih calon buat menantu..

huhu..

terime kaseh la ye?
semoga makin lama makin muda~

Anonymous said...

akak,

mintak maaf la amek tempat akak ni.tumpang jap nk balas komen ke org mude tu..wartawan sungguh~

trime kaseh kak!
(",)

ZahirahzahiD said...

>>> Linda Abdullah

Erm..Salah saya Kak Linda..
isk2..sedih2..

P/S :Thnx akk utk ucpn pd adik saye tu (",)

ZahirahzahiD said...

>>> ekramhakim

Adoila~ Suke nye la nyibok..memang wartawan sejati heh =D

Uit, berani kate saye tue..See u in Court!!!

Mude la sgt =P

P/S : Terima kasih atas ucpn kpd adik saya..

ZahirahzahiD said...

>>> Nazira Alis

Ehe..Sila2 dik, balas jgn xbalas..

Memang nk kene saman wartawan tu..jumpe die kat court nnt! huhu~

P/S : Selamat Hari Lahir dik, kita da same umur la..huhu =D

Anonymous said...

salam 3alayk..

rupanya ada sendu di balik tawa itu~

semua insan ada khilafnya...terserah pada kita untuk menilai, kan kak?:).jika itu suatu khilaf,moga khilaf itu membuat diri kak zahirah dan dia('adik' mungkin?)makin ada rasa sayang kerna kalian ada JUJUR bukan?

sy doakan akak dan dia selalu tenang.ini tarbiyyah Allah untuk akak,dia,n kami yg m'baca. ^_~ sbnarnya xperlu tuk sy m'coret d'cni sbb sy taw akak lebih taw.sekdr perhatian kaseh dr sy untuk kalian.moga tenang yg dicari selalu mendampingi kalian.ini doa saya =)

ZahirahzahiD said...

>>> ~nawanihamra'~

Erm..terima kasih dik atas nasihat ini. Akak hargai..

Kejujuran itu besar maknanya..

Terima kasih jua atas doa kamu dik, Moga kita dapat menghadapi tarbiyyah Allah ini sebaiknya..InsyaALLAH.

Moga ketenangan jua selalu menyapa diri kamu dik..

Sayang adik-adik akak semua.. =)

Anonymous said...

erm..

selamat hari lahir buat Nazira Alis..
(",)

semoge pnjg umur dan tercapai segala hasrat~amiin..

akak,
die pesan kt saye die sayang akak juge..
moge ade kekal..

(^_^)

ZahirahzahiD said...

>>> kekaseh

Terima kasih ucpn buat adik akak.. =D

Amin..InsyaALLAH

Siapa? kekaseh ke Nazira Alis yang kate die sayang akak ? (Garu dagu) huhu~

Apa pun, akak sayang adik-adik akak.. =D

(^_~)

Anonymous said...

tq kekaseh~

erm..

kekaseh kate Nazira Alis yg cakap..

Nazira Alis pon kate kekaseh yg cakap..

dua2 kot kan?

hehe..

ekramhakim~ said...

Kak@Makcik@nenek NAZIRA,

"semoga makin lama makin muda~"<--power gler ayt ni..adusss


Kak@Makcik@Nenek Pembela Tikus,

"jumpe die kat court nnt!"<--SUKMA dah dekat,kte jumpe kat court badminton jer la yea..huhhu=P

kepada akak2 yg dah tua, insap2 la yea..hohoho

:-"

-org MUDA-

ZahirahzahiD said...

>>> Nazira Alis

Aha~ Kedua-dua orang ini sayangkan akak rupanya. Owh, terima kasih yer dik kerana sampaikan salam sayang akak dari kekaseh. I Appreciate it =D

ZahirahzahiD said...

>>> ekramhakim

Huhu~ Wartawa yang bermulut laser ini..anda akan disaman di Mahkamah Morocco..Huh!

Kepada orang yg perasan MUDA, tolonglah yer...huhu~

Dah la panggil orang PEMBELA TIKUS!!!! Memang nak kene betol..jaga la!!!
I saman u TAW!