:: Monolog ::

Monday, April 2, 2012




Ada jiwa sedang di hukum
Entah kenapa ini yang di rasa
Ku mengerti mengapa ini terjadi
Namun
Jiwa ku rapuh untuk bertahan

Apabila air mata ku mulai bertasbih
Aku seolah lemah untuk terus bertahan
Tikar hijau usang itu setia menemani ku
Mendengar rintihan juga menampung air mata yang jatuh
Ku mohon agar dianugerahkan sekeping jiwa kebal kukuh
Buat benteng yang kian dalam terhakis

Dalam diam aku mencari redha
Kerana baru ku mengerti
Selama ini aku hanya pasrah
Pasrah untuk semuanya
Sehingga aku terlupa
DIA anugerahkan redha
Supaya manusia lebih bersyukur

Hari ini aku bangkit bersama secebis redha yang telah ku pelajari dari mereka yang sudi memberi. Hidup ini singkat, belajarlah menghargai. Suatu hari nanti, kita akan kesal kerana tidak menghargai erti kehidupan ini.

Terima kasih untuk rahmatMU.

 





0 comment: