:: Aku dan Dilema ::

Thursday, February 26, 2009

Aku dalam dilema, siapa yang akan ku pilih?? (",)


Assalamualaikum wth,


Aku dalam dilema!!


Owh! Apakah dilema itu?Apakah aku sudah mempunyai pilihan hidup dan berada dalam dilema untuk memilihnya?? Hehe~ Sebenarnya, Aku nak buat bahas berkaitan ekonomi islam dan sekarang aku ada dua tajuk besar iaitu perbankan islam dan insurans islam a.k.a takaful islam, jadi aku masih pening nak ambil yang mana satu? Perbankan atau insurans?

Kedua-duanya aku minat, kedua-duanya aku sayang. Kedua-duanya aku punya rujukan. Kedua-duanya dipersetujui oleh pensyarah bimbingan aku(musyrifah). Ha! Macam mana ni? Senget dah kepala aku memikirkan perkara ini. Bahas ini adalah medan terbaik untuk aku sebelum aku menyambung pengajian master dalam bidang ekonomi islam. Medan terbaik untuk aku memahami dan mempelajari berkaitan ilmu ekonomi islam ini. ~Keliru~

Aku sebenarnya sedang membelek-belek buku bertajuk "ekonomi " الاقتصاد اليوم, كيف يعمل؟ ". Bila belek-belek buku ni semakin berkobar-kobar aku nak ambil ekonomi islam untuk master nanti. Sebab apa aku berkobar-kobar nak ambil master dalam bidang ekonomi islam selepas baca buku ini? Sebab aku tak faham =(( . Buku ini berkaitan sistem ekonomi dunia kini, geram yang teramat bila aku tak dapat nak fahamkan buku ini sebaik mungkin. Banyak istilah-istilah yang harus aku fahami untuk memahami buku tebal berwarna oren ini. Erm...

Rasa mahu kembali menyambung pemahaman aku terhadap buku ini. Sempat je lagi nak menaip biarpun sedang membelek-belek buku. Huhu~ Owh yer, sebelum terlupa. Aku dah tukar lagu kat blog, saja mahu menukar angin ; Rast dan Seismic. =) Aku memilih dua lagu ini kerana pengaruh dua orang rakan aku, seorang dari Purdue dan seorang lagi dari Kenitra. Ehe~ Entah kenapa terminat dengan dua lagu ini selepas kali pertama mendengar. Terima kasih yer penyumbang lagu. Ada sesiapa nak kongsi lagu kesukaan dia bersama aku? Mana tahu aku turut berminat sama lantas mengabdikan di blog ini juga. =D


P/S : Aku sedang menanti buku dari Malaysia (",)

6 comment:

Linda Abdullah said...

Ambil topic perbankkan Islam jer.. Insurance skop nya agak kecil dari perbankan.. okey..

Ingatkan dalam dilema nak pilih jodoh..ka.ka.kaa

Shinju said...

oh hoo...dilema..
istikahrah banyak2..

mungkin kau banyak makan buah delima..tu jadi dilema..he he

ZahirahzahiD said...

>>> Linda Abdullah

InsyaALLAH, nanti dah ade kptsn dilema saye ni..sy gtaw akk k..

Pendapat anda akan diambil kira ;)

Dilema tu belum lg la Kak Linda..ne leh langkah bendul..Kak Linda dlu, baru leh saye =D

ZahirahzahiD said...

>>> Shinju

Hoho~ InsyaALLAH =)

ehe~ sekarang da xmusim la buah tu..huhu~

Farah Imani said...

Moga dipermudahkan urusanmu..bittaufiq wannajah ;)

ZahirahzahiD said...

>>> Farah Imani

Allahumma Amin~~

Mekasih yer =)