:: Aku dan Tag ::

Tuesday, February 24, 2009

Assalamualaikum wth,

Sebelum keluar tadi aku telah ditag oleh Kak Lilah, pertama kali aku ditag. Jadi aku rasa nak menjawab tag itu sekarang. =)

1) Apakah nama blog anda sekarang dan kenapa anda memilih nama itu?
“Dermaga Lentera Jiwa”, aku memilih nama ini sebab aku sukakan ketiga-tiga patah perkataan itu. =)

2) Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu?
“akudankatarsis.blogspot.com”, idea timbul semasa aku membelek-belek kamus dewan edisi ketiga. Hehe~

3) Apakah metod penulisan dalam blog anda?
Aku menulis apa ingin aku tulis. Kehidupan seharian, keluarga, sahabat, peringatan, resipi, Sashimi aku dan apa sahaja. Metode bebas~

4) Apakah pendapat anda mengenai blog pelajar Malaysia di Maghribi ini? (kena sebut ikhwan dan akhawat) - Bagi yang bukan pelajar di Maghribi, abaikan soalan ini. Tapi, kalau nak jawab dipersilakan!-
Erm, Kalau yang perempuan kebanyakkannya menggunakan background pyzam.com ..Haha~ Kalau lelaki, aku kurang perhati jadi tiada komen untuk itu. Hehe~

5) Aktif menulis penulisan ilmiah dalam blog tapi kurang aktif di khalayak luar (dakwah)?
Setiap orang punya cara tersendiri, ada sebahagiannya tiada kekuatan melalui percakapan maka penulisan jalan terbaik dan begitulah sebaliknya.

6) Pernah terasa nak hapuskan blog anda? Sebabnya?
Tak pernah.

7) Apakah pendapat anda mengenai blog kepada pemilik blog yang tag anda ini?
Feminin.


Itu sahaja. Terima kasih Kak Lilah sebab tag saya. Hehe~

P/S : http://akumasihdiriakusendiri.blogspot.com/
Blog Kak Lilah. =)

2 comment:

خديجة خليلة said...

Terima kasih atas balasan anda!! Semoga dapat terus menulis agar saya dapat membaca kisah anda dan Sashimi. Hehe. =D

* pst, Timb S/U 2, nak tanya la.. method dalam BI tu kalau nak tulis ke BM betul ke yang saya guna tu?

ZahirahzahiD said...

>>> Biru

InsyaALLAH, buat masa ini belum berniat untuk berhenti menulis.. =)

* Ejaan metod dalam BM ialah metode mengikut kamus dewan edisi ketiga (",)